Usch

Jag är väl inte den första att påstå att den här dagen inleddes på sämsta möjliga sätt: uppvaknandet.

Dagen kan snabbt summeras i följande substantiv: sura uppstötningar, skuldkänslor och missnöje. En vistelse på Bergska skolan är en viderlig upplevelse av den extrema graden, även om den just idag bara varade mellan 08 och 11. Finns egentligen inte så mycket att säga om denna avslutning på en vecka lika grå och eksemmässig som alla innan den.

Jag har länge funderat på att gräva ner mig i marken för att slippa stöta på fler idioter här i världen. Jag överväger som det ser ut nu att genomföra min idé, efter snön har försvunnit och tjälen blivit lite lättare att gräva i. Där ska jag sedan bygga ett litet perverst system av rörpost genom vilket jag ska distrubera hat och hets till världen ovan ytan. Med lite tur kanske jag tar hem stora innovationspriset på nästa Misantrop-mässa, för min gränslösa uppoffring, avsmak och skitförbannadhet gentemot den värld som på inga vägar uppskattar min existens.

Mer än såhär orkar jag inte utan en kopp kaffe, vilket jag ska göra till mitt nästa åtagande i livet. Givetvis får jag göra det själv.


Pillesnopp i komposten!
M.P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0