Bloggare...

När bloggen slog igenom som kanal för media så öppnades en ny värld. Nu kan man bli känd genom skrivandet utan att ens vara särskilt duktig på att skriva. Jag menar inte att man ska behöva vara någon lingvist men för helvete, man ska inte särskriva ord som "jättebra" och ha 20 000 läsare på en daily basis, det ska inte gå. Modebloggarna idag är helt enkelt likadana som de modejournalister som jobbar på diverse tidningar i mediesverige, utan att ha någon utbildning i ryggen eller kompetens inom skrivandet.

Att som bloggläsare fortsätta att läsa dessa ytliga bloggar som egentligen inte handlar om någonting förutom en främlings liv och hur denne ser ut även det för mig oförståeligt. Läser jag några av dessa storbloggar som handlar om en 16/17-årings liv i Stockholms innerstad och hur denna köper kläder och fikar med sina kompisar så dumförklarar jag mig själv. Jag ska inte behöva läsa det, det är varken intressant eller särskilt intellekuellt. Att lyckas skapa en storblogg utan att egentligen skriva något utav värde är en gåta, att inte ens försöka skriva något djupare och delge lite tankar om samhället eller vad fan som helst.

En vanlig blogg handlar i regel om 3-4 inlägg per dag, två behandlar ämnet kläder och "så här ser jag ut idag", ett behandlar ämnet mammor och hur mycket man hatar dessa när de är ute på stan och är ivägen med barnvagnen och till slut så handlar ett annat om hur tjock och ful någon annan bloggerska är.

Får man inte nog av serier som Paradise Hotel eller vad är det? Jag förstår inte.

Funderingar från Mansgrisen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0